Hľadanie
E-mail info@nastrojan.sk  Telefon +421 951 657 514
Vyberte si kategóriu
    Menu Zavrieť

    Reklamační řád

    Reklamačný poriadok

    upravujúci spôsob a podmienky reklamácie vád tovaru zakúpeného od predávajúceho
    (ďalej len „Reklamačný poriadok“)

    s obchodnou spoločnosťou
    Nastrojan Czech s.r.o.
    IČO: 27543919
    so sídlom Ocelkova 643/20, Černý Most, 198 00 Praha 9
    zapísanou v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 209319

    I. Úvodné ustanovenia

    1. Tento Reklamačný poriadok obchodnej spoločnosti Nastrojan Czech s.r.o., IČO: 27543919, so sídlom Ocelkova 643/20, Černý Most, 198 00 Praha 9, zapísanej v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 209319 (ďalej len „predávajúci“), slúži na zabezpečenie správneho postupu pri uplatňovaní a vybavovaní reklamácií vád spotrebného tovaru kupujúcim, predovšetkým kupujúcim v postavení spotrebiteľa. Záležitosti týmto Reklamačným poriadkom neupravené sa riadia všeobecnými obchodnými podmienkami predávajúceho a právnym poriadkom Českej republiky, najmä zákonom č. 89/2012 Sb., občiansky zákonník, a zákonom č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.
    2. Práva kupujúceho z vadného plnenia musia byť vždy uplatnené v súlade s týmto Reklamačným poriadkom.

    II. Akosť pri prevzatí

    1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Predávajúci najmä zodpovedá kupujúcemu, že v čase prevzatia:
      • má vec vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba dohoda, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy predávajúceho a/alebo výrobcu,
      • sa vec hodí na účel, ktorý pre jej použitie predávajúci uvádza, alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa,
      • je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti,
      • spĺňa požiadavky právnych predpisov.
    2. Kupujúci je povinný pri osobnom prevzatí od predávajúceho skontrolovať preberaný tovar, jeho úplnosť a nepoškodenosť obalov.
    3. Kupujúci je povinný pri prevzatí od dopravcu riadne skontrolovať stav preberaného tovaru, jeho úplnosť a nepoškodenosť obalov podľa prepravného listu.

    III. Uplatnenie reklamácie

    1. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho osobne na adrese Libeň 142, 252 41 Libeř, Praha-západ, alebo elektronicky na adrese reklamace@nastrojan.cz.
    2. Kupujúci môže reklamovaný tovar predávajúcemu zaslať prostredníctvom služby kamenné pobočky Zásielkovne, ktorú predávajúci poskytuje kupujúcemu bezplatne s kódom na vrátenie: 90481120. Ak sa kupujúci rozhodne zaslať tovar iným spôsobom dopravy, oznámi to vopred predávajúcemu na e-mail reklamace@nastrojan.cz.
    3. V prípade zasielania rozmerného tovaru (napr. cestovné kufre) s hmotnosťou nad 10 kg alebo so súčtom troch strán balíka nad 120 cm za účelom reklamácie zašle kupujúci tento tovar prostredníctvom spoločnosti Česká pošta, s. p.
    4. Ak bude kupujúci reklamovaný tovar posielať poštou a nie je dohodnuté inak, musí tak urobiť na adresu predávajúceho: Libeň 142, 252 41 Libeř, Praha-západ.
    5. Predávajúci zabezpečuje prítomnosť pracovníka povereného preberať reklamácie počas celej prevádzkovej doby.
    6. Ako doklad o záruke poskytuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru doklad o kúpe (faktúru), ktorý zároveň slúži ako záručný list a obsahuje všetky údaje potrebné na uplatnenie záruky.
    7. Na žiadosť kupujúceho poskytne predávajúci záruku písomnou formou (záručný list). Záručný list obsahuje obchodné meno predávajúceho, jeho identifikačné číslo a sídlo. Ak to povaha veci umožňuje, môže predávajúci namiesto záručného listu vydať kupujúcemu doklad o kúpe veci s uvedenými údajmi.
    8. Predávajúci v záručnom liste opíše obsah poskytovanej záruky, jej rozsah, podmienky, dobu platnosti a spôsob uplatnenia nárokov z nej plynúcich. Poskytnutím záruky nie sú dotknuté zákonné práva kupujúceho.
    9. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby na to určenej v záručnom liste a/alebo v daňovom doklade, ak je určená osoba v mieste predávajúceho alebo v mieste kupujúcemu bližšom.
    10. Kupujúci je povinný preukázať, že mu patrí právo uplatniť reklamáciu, najmä doložiť dátum kúpy (faktúra/záručný list) alebo iným hodnoverným spôsobom.
    11. Kupujúci nemá právo uplatniť reklamáciu na vadu, ktorá bola vytýkaná už v minulosti, ak na ňu bola poskytnutá primeraná zľava z kúpnej ceny.
    12. Predávajúci vydá kupujúcemu pri uplatnení reklamácie písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum uplatnenia, obsah reklamácie, požadovaný spôsob vybavenia a kontaktné údaje kupujúceho na informovanie o vybavení.

    IV. Lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia a vybavenie reklamácie

    1. Kupujúci môže vytknúť vadu, ktorá sa na veci prejaví v lehote dvoch rokov od jej prevzatia.
    2. Kupujúci uplatní práva z vadného plnenia bez zbytočného odkladu po tom, čo zistí, že na tovare je vada. Predávajúci nezodpovedá za zväčšenie rozsahu poškodenia, ak kupujúci tovar používa, hoci o vade vie. Ak je vada uplatnená oprávnene, neplynie lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia po dobu, počas ktorej je tovar v oprave a kupujúci ho nemôže používať.
    3. Lehotu na uplatnenie práv z vád nemožno považovať za stanovenie životnosti tovaru; tá sa líši podľa povahy výrobku, jeho údržby a intenzity používania.
    4. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, predávajúci o reklamácii rozhodne ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní (do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná na odborné posúdenie). Reklamáciu vrátane odstránenia vady predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia; túto lehotu možno po dohode predĺžiť. Po márnom uplynutí lehoty sa má za to, že vada existovala a kupujúci má rovnaké práva ako pri neodstrániteľnej vade. Ak je reklamácia uznaná, kupujúci má právo na úhradu účelne vynaložených nákladov.
    5. V prípade vyriešenia reklamácie výmenou tovaru neplynie nová dvojročná lehota, ale pokračuje pôvodná lehota reklamovaného tovaru.

    V. Informatívne ustanovenia o právach z vadného plnenia

    1. Kupujúcemu patria práva z vadného plnenia:
      • ak je plnené vadne (vady existujúce pri prevzatí),
      • ak sa vada pri spotrebnom tovare vyskytne v lehote 24 mesiacov od prevzatia (vady vzniknuté po prevzatí).
    2. Práva z vadného plnenia neprislúchajú, ak kupujúci pred prevzatím vedel, že vec má vadu, alebo ak vadu sám spôsobil.
    3. Práva z vadného plnenia ďalej neprislúchajú, ak ide o:
      • vec predávanú za nižšiu cenu – vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá,
      • opotrebovanie spôsobené obvyklým používaním,
      • použitú vec – vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovania pri prevzatí,
      • prípady vyplývajúce z povahy veci.
    4. Vec je vadná najmä vtedy, ak:
      • nemá dohodnuté vlastnosti, a ak chýba dohoda, vlastnosti opísané predávajúcim či výrobcom alebo očakávateľné vzhľadom na povahu tovaru a reklamu,
      • sa nehodí na účel uvedený predávajúcim alebo na obvyklý účel,
      • nezodpovedá akosťou či prevedením dohodnutej vzorke/predlohe,
      • nie je v zodpovedajúcom množstve, miere či hmotnosti,
      • nespĺňa požiadavky právnych predpisov.

    VI. Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady

    1. V prípade uznania reklamácie má kupujúci právo:
      • na dodanie novej veci bez vád; ak sa vada týka len súčasti veci, môže kupujúci požadovať výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to vzhľadom na povahu vady neprimerané, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady,
      • na primeranú zľavu, ak neodstúpi od zmluvy a nemožno dodať novú vec bez vád, vymeniť súčasť alebo vec opraviť, prípadne ak predávajúci nezjedná nápravu v primeranej dobe alebo by tým kupujúcemu vznikli značné ťažkosti,
      • na dodanie novej veci alebo výmenu súčasti aj pri odstrániteľnej vade, ak pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže vec riadne používať; v takom prípade môže kupujúci aj odstúpiť.
    2. Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od zmluvy, ak:
      • predávajúci odmietol vadu odstrániť alebo ju neodstránil v súlade s právnymi predpismi,
      • sa vada prejaví opakovane,
      • ide o podstatné porušenie zmluvy,
      • je zjavné, že vada nebude odstránená v primeranej dobe alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho.
    3. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, predávajúci vráti kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po tom, čo obdrží vec alebo čo kupujúci preukáže, že vec odoslal.
    4. Ak sa vada prejaví v priebehu jedného roka od prevzatia, má sa za to, že vec bola vadná už pri prevzatí, ibaže to povaha veci alebo vady vylučuje. Táto doba neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže vec používať v dôsledku oprávnenej reklamácie.
    5. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu alebo pri použitom tovare má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.

    VII. Nevyzdvihnutá reklamácia

    1. O vybavení reklamácie informuje predávajúci kupujúceho SMS, e-mailom alebo telefonicky. Ak bol tovar zaslaný prepravnou službou, po vybavení bude zaslaný na adresu kupujúceho.
    2. Predávajúci zašle kupujúcemu písomné potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, o vykonanej oprave a dobe trvania reklamácie, prípadne zdôvodnenie zamietnutia.
    3. Ak si kupujúci nevyzdvihne tovar po skončení reklamačného konania, postupuje predávajúci podľa § 2609 Občianskeho zákonníka: po uplynutí zákonnej lehoty na opravu je oprávnený účtovať skladné vo výške 40 Kč za každý začatý deň omeškania s vyzdvihnutím. Ak si kupujúci neprevezme tovar ani v náhradnej 30-dňovej lehote odo dňa upovedomenia o vybavení reklamácie, je predávajúci oprávnený vec predať (svojpomocný predaj podľa § 2126 a nasl. Občianskeho zákonníka) po predchádzajúcom upozornení a poskytnutí primeranej lehoty na prevzatie. V prípade predaja zašle predávajúci konečné vyúčtovanie. Predávajúci je oprávnený tovar zadržať do úplnej úhrady ceny opravy a prípadného skladného.

    VIII. Záverečné ustanovenia

    1. Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok predávajúceho.
    2. Posledná aktualizácia Reklamačného poriadku prebehla dňa 07.05.2024. (Pozn.: dátum aktualizujte pri zverejnení novej verzie.)